The Media LAB workshops series:
ARTISTIC APPROACHES TO IMMERSIVE MEDIAWith Thomas Koch
17-19/07/2018
|
KΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓIΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΕΜΒΥΘΥΣΗΣΜε τον Thomas Koch
17-19/07/2018
|
ABOUT THE WORKSHOP
Even though the technological breakthroughs (VR, AR, 3D-audio/binaural rendering) of the last years offer a huge potential - theoretically we can create any situation we want, and interact with it in ways that are not physically possible - it seems that there are very few strong artistic positions (or commercial applications) that make use of these new possibilities. On the one hand, this might be due to the high complexity of the technologies and workflows, as well as due to their (rapidly reducing) technical limitations. On the other hand, artists and content producers are challenged to rethink everything we learned about working with media technology. How else can we explore the potential of an infinite amount of possibilities? And where should we start? In three days, the workshop gave basic insights into the current state of the technological developments of modern audio- and video production and reproduction systems, as well as hands-on exercise exploring their artistic potential and challenges. |
ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΟ
Παρόλο που οι τεχνολογικές καινοτομίες (VR, AR, 3D-audio/binaural rendering) των τελευταίων ετών προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες - θεωρητικά μπορούμε να δημιουργήσουμε οποιαδήποτε κατάσταση θέλουμε και να αλληλεπιδράσουμε μαζί της με τρόπους που δεν είναι φυσικά δυνατοί - φαίνεται ότι υπάρχουν ελάχιστες ισχυρές καλλιτεχνικές θέσεις (ή εμπορικές εφαρμογές) που κάνουν χρήση αυτών των νέων δυνατοτήτων. Αφενός, αυτό μπορεί να οφείλεται στην πολυπλοκότητα αυτών των τεχνολογιών και των ροών εργασίας τους, καθώς και στους τεχνικούς περιορισμούς τους (που μειώνονται με γρήγορους ρυθμούς). Αφετέρου, οι καλλιτέχνες και οι παραγωγοί περιεχομένου καλούνται να επανεξετάσουν όλα όσα γνωρίζουμε για τον τρόπο που δουλεύουμε με την τεχνολογία των μέσων (media technology). Πώς αλλιώς μπορούμε να διερευνήσουμε τις άπειρες δυνατότητες που προσφέρει η συγκεκριμένη τεχνολογία; Και από πού πρέπει να ξεκινήσουμε; Σε τρεις ημέρες, το εργαστήριο παρείχε βασικές πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση των τεχνολογικών εξελίξεων των σύγχρονων συστημάτων παραγωγής και αναπαραγωγής ήχου και εικόνας, καθώς και πρακτική εξάσκηση, με στόχο τη διερεύνηση των δυνατοτήτων και των προκλήσεων για την καλλιτεχνική πρακτική. |
Thomas Koch (1982) has worked intensively on both the technical and artistic sides of audiovisual media. He has been working at Fraunhofer HHI since 2009 researching on new uses of 3D-Audio technologies in the context of immersive video environments. Since 2013 he is teaching 'Raumkomposition' and spatial audio, with an emphasis on balancing the use of innovative technology with integrity of artistic concept. On the artistic level he focuses on immersive auditive media design, multi-channel audio staging as well as the study and simulation of acoustic spaces.
Περισσότερα για το Media LAB. ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ
|
Ο Thomas Koch (γεν. 1982) ασχολείται τόσο με την τεχνική όσο και με την καλλιτεχνική πλευρά των οπτικοακουστικών μέσων. Από το 2010 εργάζεται στο Ινστιτούτο Fraunhofer HHI, με αντικείμενο την έρευνα γύρω από νέες χρήσεις για τις τεχνολογίες 3D-Audio σε περιβάλλοντα immersive βίντεο. Από το 2013 διδάσκει «Raumkomposition» (Χώρο και Σύνθεση) στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Βερολίνου , με έμφαση στην εξισορρόπηση της χρήσης καινοτόμων τεχνολογιών με την ακεραιότητα της καλλιτεχνικής προσέγγισης. Από το 2016, διδάσκει επίσης Χώρο και Ήχο στο SRH - Πανεπιστήμιο για τις Λαϊκές Τέχνες (hdpk) στο Βερολίνο. Σε καλλιτεχνικό επίπεδο, επικεντρώνεται στο σχεδιασμό έργων ήχου εμβύθισης (immersive auditive media design), στην πολυκάναλη παρουσίαση ήχου (multi-channel audiο staging), καθώς και στη μελέτη και προσομοίωση των ακουστικών χώρων.
|
The Media LAB workshops series
Main focus of Media Lab so far has been live broadcasting and documentation of events (exhibitions, festivals, workshops) through video and interviews, using modern equipment, while exploring the possibilities of producing content for traditional and contemporary media, such as television and radio, as well as the internet and social media.
In order for the practices of Media Lab to broaden in this direction, LABattoir launches a new series of workshops that will examine and deepen on the possibilities of sound, radio and virtual reality (VR), on an practical as well as theoretical level. The goal, beyond learning to operate the available equipment and acquiring informal knowledge, is to create a new collaboration and design model for members of the Media Lab team and to create a TV and a radio station for LABattoir (in any format, through the use of new technologies and practices). |
Βασικό αντικείμενο του Media Lab μέχρι στιγμής ήταν η ζωντανή αναμετάδοση (live stream) και η καταγραφή δράσεων (εκθέσεων, φεστιβάλ, εργαστηρίων) μέσα από βίντεο και συνεντεύξεις, με τη χρήση σύγχρονου εξοπλισμού, ενώ παράλληλα ασχολήθηκε με τη διερεύνηση των δυνατοτήτων παραγωγής περιεχομένου για τα παραδοσιακά και σύγχρονα μέσα επικοινωνίας, όπως είναι η τηλεόραση και το ραδιόφωνο, καθώς και το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Προκειμένου να διευρυνθούν οι πρακτικές του Media Lab προς την κατεύθυνση αυτή, το LABattoir ξεκινά μία νέα σειρά εργαστηρίων, που θα εμβαθύνουν γύρω από τις δυνατότητες του ήχου, του ραδιοφώνου και της εικονικής πραγματικότητας (VR), τόσο σε τεχνικό όσο και σε θεωρητικό επίπεδο. Στόχος, πέρα από την εκμάθηση χρήσης του διαθέσιμου εξοπλισμού και την απόκτηση άτυπης γνώσης, είναι η δημιουργία ενός νέου μοντέλου συνεργασίας και σχεδιασμού για τα μέλη της ομάδας του Media Lab, καθώς και η δημιουργία ενός τηλεοπτικού σταθμού και ενός ραδιοφώνου για το LABattoir (με όποια μορφή μπορεί αυτά να πάρουν, μέσα από τη χρήση νέων τεχνολογιών και πρακτικών). |